جار القمر :: مدیای مقاومت

مسیری برای دسترسی به محصولات چند رسانه ای مقاومت ، آموزش زبان و فرهنگ کشور های محور مقاومت

جار القمر :: مدیای مقاومت

مسیری برای دسترسی به محصولات چند رسانه ای مقاومت ، آموزش زبان و فرهنگ کشور های محور مقاومت

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

حج شهادت-داستان استشهادی احمد قصیر (قسمت اول)

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به روحی که در میان دنیای رحمات (الهی) شناور است...

به آن مژه های لطیف در خواب فرورفته...

به آن بازو های گندمگون...

به فرمانده فرماندهان ....

به کسی که خونش روغن چراغی است که خشک نمی شود..

به دامادی که ازدواج نکرد...

به احمد قصیر...

این کار سرافکنده (در مقابل حقیقت عظمتش) را تقدیم می کنم :

"دیر قانون" داستانی درآمیخته با سرفرازی دارد و درآن امیر شهیدان چشم به جهان گشوده است

زمین بستر خود را گسترد و آسمان رو اندازش را ، شبش خواب زده ، داستان های مادربزرگ را خواند در حالی که با لبخند ماه و عشوه ستاره ، افسون شده بود و صبح بیدارش سرود های کشاورز و ضربِ گاو آهن ، تسبیح گنجشک و سلام زنبور عسل به گل های بابونه در میان باغ را ندا داد...

مرا به سوی او ببر ، به سوی همان خانه قدیمی که آن کودک محبوب را در آغوش گرفت 

احمد ! همان کودکی که به پهلوانی مبدل گشت ، در زمان ترس و گریز ، همان عزیزی که مسیری (پوشیده) از مغیلان را برگزید ، زمانی که آزادگان در آن کم شمار بودند...

مرا به آن جا ببرید تا در گوشه گوشه رفتارش ، کنجکاوانه جستجو کنم

ببوسم راه هایی را که در آن پیاده گذر کرد ، ببویم خاکش را که با عنبر در آمیخته ، تهنیت گویم به مردمانی که شناختندش ! و خود ، تو را نشناختم مگر اندک اندکی ای حیدر

من به تو غبطه می خورم ای دیر قانون .... و تو چه مبارکی !

نظرات  (۲)

  • خون بها عشق
  • سلام برادر

    التماس دعا ..  گاهی
    پاسخ:
    علیکم السلام و رحمه الله و برکاته 
    محتاجیم به دعا .... همیشه !!
  • -- رجعت صدر --
  • 1.

    بسم الله

    جناب آقای نیکوبیان

    سلام و احترام

    از این که پاسخ به نظر شما با کمی تأخیر صورت گرفت عذرخواهی می کنم. جواب سؤال شما مفصل بود و وقت و زمان وسیع برای شرح مطلب می طلبید.

    پیش از هر چیز لازم است توجه داشته باشید که آنچه که در ادامه شرح می دهم، الزاماً اندیشه و تفکر امام صدر نیست، بلکه آن چیزی است که من از سیره و اندیشه ایشان فهم کرده ام که می تواند درست یا غلط باشد. هر چه باشد، سی و هفت سال است که ما، شیعیان، از حضور این اندیشه ناب، محروم مانده ایم و تعجبی ندارد اگر در این راه ظلمانی پر فراز و نشیب، پایمان لغزیده باشد یا به بیراهه رفته باشیم.
    خودِ امام موسی صدر، در کلاس های تفسیر قرآنشان در الکلیة الجعفریة و الکلیة العاملیة شبیه چنین تعبیری دارند؛ "قرآن کریم آن طور که سید موسی صدر می فهمد"، این که حکایت امام باشد، وای بر احوال فهم اندک ما!
    پس این امکان وجود دارد شما همان کتاب ها، همان مطالب، همان سیره را مطالعه کنید و به مطلبی درست به عکس برداشت من برسید. من فقط سعی می کنم کلید هایی را که تصور می کنم مفیدند، به دست شما بدهم، باقی راه با خود شماست که از آن، چه می فهمید و چه برداشت می کنید. و قانون رجعت صدر را نادیده نگیرید که اشتباهات من بر عهده خودم است و نه امام موسی صدر.


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی