جار القمر :: مدیای مقاومت

مسیری برای دسترسی به محصولات چند رسانه ای مقاومت ، آموزش زبان و فرهنگ کشور های محور مقاومت

جار القمر :: مدیای مقاومت

مسیری برای دسترسی به محصولات چند رسانه ای مقاومت ، آموزش زبان و فرهنگ کشور های محور مقاومت

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

رپ سوری - فشة خلق

 

جون به لب شدن (سر ریز شدن صبر)

ای کسی که داری حرف میزنی پشتم و شروع به حرف در آوردن کردی

تو داری در مورد من قصه در میاری و من هنوز ساکتم

سر جام ثابتم و راه خودم رو میرم
می دونم کی دشمنمه ، چون می دونم کی دوستمه
آره این پیامیه برای هر کسی که ضد منه
آره آی اونایی که حرف زدید و انتظار جوابم رو می کشید
من هنر رپ رو انتخاب کردم تا پیامی رو برسونم
تا حرف بزنم از ظلم و طالب عدالت باشم
غیر ممکنه که راهم رو عوض کنم میخوام ادامه بدم
خدای من باهامه و سرم برای مردمی که ایستادن تو راهم بلنده
این شهرتی که در موردش حرف میزنید برام اهمیتی نداره
منتظر قبری هستم که من توش قرار میگیرم و خاکی که دورم رو می پوشونه
تو این دنیا (بذر) خیر بکارید ، بر حذر باشید از فتنه
موقعی که بمیری کسی باهات نیست جز سنگ لحد
حقیقتیه که وجود داره . . . زندگیش می کنیم (عمر رو) و انسان جنون داره
محبت دارم . . . به خاک وطن که درونم ساکنه
اهل کشورم . . . و صدام بلنده ترس تو ذهنم نیست
با ملیت سوری که خودم رو درونش میبینم
صدایی از دور شنیدم. . . کینه رو زیاد میکنه {منظور از صدا احتمالا تبلیغات غرب و عرب غربیه}
به جای محبت طوری شدیم که بعضیامون بعضیای دیگه رو نابود میکنیم
صدایی صدایی از دور. . .کینه رو زیاد میکنه
به جای محبت طوری شدیم که بعضیامون بعضیای دیگه رو نابود میکنیم
به رگ . . . رسیده کینه و تو فضای خونت حرکت میکنه
دل مشغولیت شده. . . بین مردم زهرت پخش میشه
با اخلاق پیشرفت کن ، یعنی سر از گودی و پستی بیرون بیار
صدا رو بالا ببر حرفمو بشنو . . . بیدار شو سستی رو کنار بذار
زندگیم رو تو خونه کوچیکم می گذرونم من آرزوی کاخ ندارم
با مرغ ها دمخور نیستم ، چون من با شاهین ها میگردم
ایمان دارم به خدام و می دونم همه چیز از بین میره
انسان طوری میشه که ارزشی نداره و مغزش چپه میشه
می کشم . . . غم های دنیا رو رو شونه هام
تا یه چکمه جدید بپوشم ای که پا برهنه راه میری (احتمالا منظور سختی کشیدن برای رسیدن به کرامته اگه ترجمم درست باشه)
کشور های عربی هیچ زرنگی نمی تونن بکنن مگه با بستن مرز هاشون (یعنی در مقابل دشمن خارجی جنگیدن زرنگیه نه جنگ داخلی)
تیکه تیکه شدن عرب واضحه ، حتی نیاز به دیدن نداره
و بلا سرزنشیه برای بشری که شهامت رو فراموش کرده
به سلامت ، جونم به لب رسیده و منتظر علامتم. . .
 

نظرات  (۱)

  • محمود علوی
  • عجب! زدی تو کار رپ! ولی جالبه رپش در راستای میهن دوستی و ارزشهای انسانیه نه مثل مال ما خماری و ناله و نفرین و نا امیدی!
    پاسخ:
    بله، شانسی شانسی شد البته ولی واقعا جدا از دایره لغت ناجور خیلی هاشون (که کلی فامیلتون باهام حرف زدن که ول کنم اونا رو و تاثیر هم داشت حرفشون) واقعا قابل مقایسه نیست دایره لغت و اصطلاحاتی که ازشون در میاد نسبت به هر شعر دیگه ای.  . .
    اینجا میخوام از همین دست رپ ها بذارم تعدادی برای یادگیری
    ان شاء الله
    در ضمن این تازه فشه خلق بود ، رپ های عادیش ارزشی تر هم هست. . .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی