جار القمر :: مدیای مقاومت

مسیری برای دسترسی به محصولات چند رسانه ای مقاومت ، آموزش زبان و فرهنگ کشور های محور مقاومت

جار القمر :: مدیای مقاومت

مسیری برای دسترسی به محصولات چند رسانه ای مقاومت ، آموزش زبان و فرهنگ کشور های محور مقاومت

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

وا عیتا - حسن علامه (وابسته به جنبش امل)

افراح الجنوب
خوب نوبتی هم باشه نوبت امل هست
در این پست ، سرود حسن علامه خواننده جنبش امل ، به نام وا عیتا رو از آلبوم افراح الجنوب قرار میدم ، طبق روال معمول تقریبا تمام کارهای ایشون ، آهنگ ساز "بسام سلمان" و شاعر هم"ابراهیم شعیب" هست...، این سرود موسیقی دبکه داره و بیشتر کلماتش عَلَم و اسم مکان هست  ، به قیافه یوقورش هم نگاه نکنید ، صدای نسبتا خوبی داره
ویرایش شد
خیلی جاهاش رو مطمئن نبودم یا اصلا نشنیده بودم که آقای علوی لطف کردن تصحیح فرمودن


والله بعیتا....بعیتا قصة کبیره بقلبی ما بتزول....جرحک بقلبی یا عیتا.....ما بیزول.....نحنا لدحرنا الجیش لکان....ما بیزول....بفضل الله و علی داحی لبوابه....یا الله
یا امامو علی...وا عیتا....والله نور عینی بعیتا.....ها بیتا..... والله بحبک لحبک بعیتا....وا عیتا.... ام العز عیتا....ها بیتا...نستشهد تب بنت جبیل  ادفینونی دفینونی
یا ب وا عیتا.... ها بیتا..... یا ب وا عیتا....ها بیتا....نستشهد تب بنت جبیل دفینونی....عین التینه....یا بیه.
یا بیه یا بیه یا بیه...وله وله وله....یا امامو علی....والله الله
نور عینی یا فرون.....تحیه الی عیترون....نور عینی یا فرون....تحیه الی میفدون....نستشهد تب علم الحرکه دفینونی.....یا ب دفینونی....وله وله وله....الک یا بسام السلمان روح
هالبازوریه....هالعباسیه....هالبازوریه...هالعباسیه....یا ب تحیه من الناقوره لنبطیه....و الغازیه....وله وله

عدلون کیفا....هو کیفا صریفا....انصار کیفا ..... و کیفا صریفا.... یا بنستشهد تب عین التینه دفینونی ....یا ب مصیلح
وا عیتا... ها بیتا....نستشهد تب بنت جبیل دفینونی.....دفینونی


به خدا در عیتا... عیتا داستان بزرگی در دلم هست که نابود نمی شود...زخم تو در دلم هست ای عیتا....نابود نمی شود...ما نابود کردیم ارتشی را که شکست نمی خورد....به فضل خدا و علی شکننده درب هایش است
یا علی! بلند بگید....وا عیتا....به خدا نور چشمم (عشقم) در عیتاست...اینه خانه اش....به خدا دوستت دارم به خاطر محبتت به عیتا....وا عیتا...مادر عزت و شرف عیتا....اینه خانه اش.....شهادت می طلبیم تا بنت جبیل و دفنم کنید
آی بابا آی بابا آی بابا....وله وله وله ....... یا امام علی والا والا {همه این کلمات ، اصطلاحاتی برای مجلس گرمی در دبکه می باشند ، از مخاطبان گرامی درخواست می کنیم به دنبال معانی عرفانی در آن نگردند!!}
نور چشمم ای فرون.....درود بر عیترون....نور چشمم ای فرون....درود بر میفدون....شهادت می طلبیم تا با پرچم جنبش دفنم کنید.....دفنم کنید....وله وله وله .......بسام سلمان برو (بسام دیگه با خودت) {همون بزن خودمون ، بسام دهل میزنه}
البازوریه....العباسیه....البازوریه....العباسیه....درود از ناقوره به نبطیه .... والغازیه ......وله وله
عدلون چطوره....اون چطوره؟صریفا {رو میگم}......انصار چطوره؟.... صریفا چطوره؟ ...شهادت می طلبیم تا بنت جبیل و دفنم کنید یا در مصیلح

وا عیتا... شهادت می طلبیم تا بنت جبیل و دفنم کنید


دانلود

نکات مهم :عدلون، بنت جبیل ، صریفا ، انصار ، مصیلح ، بازوریه ، عباسیه ،فرون ، عیترون ، میفدون ، الغازیه ، ناقوره ، نبطیه ، عین التینه ،عیتا ، همگی اسم روستاهای جنوب اند (حال میکنید ایجاز ابراهیم شعیب رو؟)
کیفا هم اسم یه منطقه هست ولی اینجا نیست ، اینجا معادل کیف (چه طور) هست
اگه تشییع شهدا رو دقت کنید در لبنان با پرچم گروه مقاومت تشییع میشن ، منظوراز اینکه بعلم الحرکه دفینونی ، فکر میکنم این هست



نظرات  (۷)

خداییش آهنگای حرکت امل خیلی خزه! :)
پاسخ:
تازه آبرو داری کردم ، وردات الدرب و نبیه بری علی بالی و اینا رو نذاشتم!
اگه بدونید من چه قدر حرف خوردم بابت گوش کردن آهنگ های علامه!!! هرکی بغلت بشینه فکر میکنه آهنگ عروسی محلیه (البته وردات الدرب که هست!)

راستی قالب جدید وبلاگ مبارک. خیلی بهتر از قبلیه
سلام علیکم. خیلی هم خوب بود . ریتم موسیقی شبیه موسیقی کردی هست خوشمان آمد.
پاسخ:
علیکم السلام ، متشکر
سلام علیکم
ممنون از زحمات شما
کردیییههههه
هههههههه
به قول آقای علوی خیلی خزه :-)
بازم خسته نباشید

پاسخ:
سلام
نمی خواستم بازش کنم ولی چون دوبار اشاره شد می گم ، دبکه بین اکراد و اعراب و باکمی تغییر مازنی ها و لر ها مشترکه، شما اگه به عکس آلبوم دقت کنید و افراد در حال دبکه ، متوجه شباهتشون با دبکه کرد ها میشین ، حالا این دبکه میتونه برای عروسی ، شکرانه ، جشن پیروزی و... باشه ، در ضمن زیر آلبوم شماره حسن علامه رو نوشته و اینکه آماده شرکت در مجالس اسلامی (شادی) هست! بنده این آلبوم رو گوش دادم وردات الدرب رسما آهنگ عروسی اسلامیه ، یا زهرا مولودیه ، اینم که ....
ولی خوب در هر حال فرهنگشنونه دیگه ، از سوری ها بهتره که رپ (به قول خودشون راب) وطنی میخونن!
البته اینو بگم دبکه لبنانی ها ، با این لباس ها نیست تا اون جایی که من می دونم و تو چند تا کلیپ المنار نصفه نیمه هست ، بلا نسبت مثل سینه زنی ما مازنی هاست ، یعنی یکی با طبل اون وسط میزنه و یکی دهل و بقیه میپرن و گاهی دم میگیرن ، دقیقا همین حرکات رو البته با حذف هل ما تو سینه زنی محلی و با همون دهل تو رقص محلی داریم که البته صادقانه بگم من این رقص رو کمترر از دبکه لبنانی ها دیدم به دلایل اعتقادی و اینا....
ببخشید یادم رفت سوال کنم
جسارتا با این دبکه میرقصند حضرات آیا؟
حیف شعر حماسی که روی اینا میشه گذاشت...
پاسخ:
خواهش میکنم ، آقا جان هر گردی که جارو به دمش نمی بست!!!!(ترکیب المثل)
رقص اگه با تحریک شهوت باشه حرامه ، 4 تا سبیل کلفت و ریشو کمربند همو میگیرن بالا پایین میپرن (عکس روی جلدو ببینید) ، اونم مردونه فقط ، عذر میخوام کی رو تحریک میکنه؟
من فردا انشاالله یه کلیپ از المنار آپ میکنم براتون توش تیکه های دبکه هم داره ، خودت ببین قضاوت کن برادر من
........................................................................................................................................................................................................
راستی قشنگه ، بذارید اصلا کل کلیپ رو میذارم با ترجمه
سلام...
قالب جدید مبارک.زحمتی اگه نیست ای متن عربی درخواستی که قبلا گفتم بگذارید تو سایت دلم ترکید همچنان منتظرم یادتون که نرفته اولین سخنرانی و حضور شهید جهاد مغنیه رو متن کامل عربی لطفا.ببخشید ممنون میشم بگذارید
پاسخ:
علیکم السلام
من الان خیلی وقته اون رو گذاشتم ، به جواب نظرتون تو آموزش عربی لبنانی 3 نگاه کنید ، چون خیلی قدیمیه پستش نکردم ، جواب نظر گذاشتم
سلام...
 خیلی ممنون .تازه به اون پست سر زدم دیدمش بازم ممنون 
پاسخ:
علیکم السلام
وظیفه بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی